Založ si blog

Môj rozhovor s poslankyňou Máriou Ritomskou II

článok kopírujem zo svojho blogu na portály Sme.

Marika, aké predmety sú na škole obľubovala?  Ja som obľubovala slovenský jazyk, ruský jazyk nemecký jazyk, na dejepise sme mali skvelého učiteľa, vedel nám rozprávať zaujímavé historky. Ja som sa rada učila a to som robila radšej ako domáce práce napr. varenie.

 Vedela by si si  spomenúť na nejaké pekné príhody z detstva?

Mám veľa pekných spomienok  na detstvo. Veľmi dobre mi robilo, keď mi mama povedala choď a neboj sa, ty to zvládneš. Tiež mám veľa príbehov  z detstva, nedá sa tu o tom všetkom písať.

Čo ťa priviedlo ku štúdiu práva?

Môj otec bol prokurátor, chodila som za ním do práce a páčilo sa mi, ako pomáhal každému, teraz viem, že bol ochotný až moc a  tá pomoc bola, že vzal pojednávanie aj za kolegov… píšem o tom aj v knihe.

Napriek tomu si neuvažovala aj o inej vysokej škole, ako je právo? Čím si v detstve chcela byť?

Okrem toho, že som išla študovať právo, chcela som byť učiteľka slovenčiny a ruštiny,

ale nakoľko sme boli veriaci , tak to nebolo možné, lebo tam by som neprešla cez politickú komisiu.

 

Poznala si profesora Michala Gašpara? Mňa učil na právnickej fakulte v Košiciach. Ja som ho mala rada, prednášal nám, ale jeho prednášky boli hrozne vedecké, pre nás študentov nepoužiteľné. Skúšky každému dával robiť.

Michal Gašpar nám prednášal štátne právo. S jeho dcérou som bola v lete na brigáde vo Figare, pracovali sme pri páse a plnili bonboniéryPo skončení smeny sme chodievali na kúpalisko,  zažili sme tam spolu pekné zážitky.

V puberte si chodila radšej na diskotéky, do kina alebo do prírody?

Ja som najradšej chodila do prírody a to chodím aj teraz.

Ktorá knižná alebo filmová postava v detstve bola tvoja obľúbená?

Winetou a Old Shaterhańd , Nšo -či, Ribana.

A neuvažuješ niekedy napísať aj  ľúbostnú romancu?

Ja som chcela písať príbehy zo života.

Vďaka ti Marika za rozhovor. Ľudia vedia o tebe z tvojich blogov, spravidla je to o spoločenskom dianí. Všade okolo sa hovorí iba o politike. Tento článok je o tvojich záľubách, detstve, názoroch.

 

Treba si naozaj dávať pozor čo si želáte, splní sa to. ..

03.03.2022

Tento článok nadviažem na ten, aby vydali Smernicu, aby obyvatelia boli chránení pred agresivitou v priamom prenose zasadanie NR SR, alebo tlačovky. A psychické zastrašovanie TV Noviny Markíza. Keď som začala v roku 2001 študovať na právnickej fakulte v Košiciach, telefonovala som si so spolužiačkou. Mala depresiu, lebo táto škola bola ťažká, aj keď sme iba začínali. [...]

Prečo obnovenie konštitučnej monarchie na čele s Habsburgovcami?

02.03.2022

Je to skôr fiction, než reality. Ale idem zo svojho pohľadu to napísať. Poslední Habsburgovci ako Mária Terézia, Sissie, jej nešťastný frustrovaný syn Rudolf, potom nástupca trónu František Ferdinand, ktorému pre blbý zákon vyradili manželku a deti z línie. Potom kladne sa zapísal aj už teraz bl. Karol Habsburský. A čo sa týka jeho potomkov, tak to nie je isté akí by [...]

EÚ by mala vydať Smernicu, ktorá. . . . .

02.03.2022

Teraz všetko dychá Ukrajinou, Putinom, okay. Celé dva roky to bola korona, Ak nie korona, Putin, tak je to drastické zdražovanie. Zamyslel sa niekto na tým, ako niektoré médiá a politici v NR SR, na tlačovkách zlé vplývajú na ľudí? -Matovič celé dva roky vrieskal po ľuďoch, desil ich, nezmyselné opatrenia na kovid. Neriešenie problémy občanov. Ako zle vplývajú [...]

libanon, hizballáh

Pri izraelských úderoch pri Halabe zomrelo 36 sýrskych vojakov

29.03.2024 06:27

Pri izraelských úderoch namierených na oblasť neďaleko Halabu (Aleppa) na severe Sýrie zahynulo podľa agentúry AFP najmenej 36 sýrskych vojakov.

Jaroslav Slašťan, Zásahový tím pre medveďa hnedého

Nebol to hon na čarodejnice. Medvedica v Mikuláši bola skutočným rizikom, hovorí šéf zásahového tímu

29.03.2024 06:00

K ľuďom sa samica, ktorá útočila v metropole Liptova, približovala pravidelne. Tvrdia to členovia zásahového tímu. Pri jej monitorovaní použili špičkové drony.

Babiš, Pavel

Politológ: Pavel asi Korčoka nepodporí, Babiš chváli Pellegriniho, ale cieli na vlastných voličov

29.03.2024 06:00

Ako vyzerajú vzťahy Česka a Slovenska pred prezidentskými voľbami? Pre Pravdu to vysvetlil český politológ Josef Mlejnek.

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier