Založ si blog

Si už konečne na mňa hrdý, Otec? ! 7. časť

Obyvateľka domu č. 1: Má to krutý život. Postihnutie, týranie a teraz otcova smrť.
Obyvateľ domu č. 2: On ho zabil! Je vrah!
Obyvateľka domu č. 1: Si normálny?! Chlapec sa nevie postaviť. Ten bol tak ožratý, že sám spadol dolu schodmi. To tak božia prozreteľnosť zasiahla.
Rozprávač: Miško Varga bol ticho, bol v šoku. Za 20 minút prišla polícia, sanitka. Urobili ohliadku tela, nafotili ho, vyznačili miesto činu, a hneď začali vypočúvať svedkov. Chlapca sa ujala záchranka.
Mária Vargová, matka /jej hlas sa rozliehal po celej polícii/: Ja nedovolím, aby ste týrali moje dieťa. Nevidíte, že je stále v šoku?!
Sociálna pracovníčka: Ani ja to nedoporučujem. Môže to mať trvalý negatívny jav na chlapcovo zdravie.
JUDr. Igor Pálfy, vyšetrovateľ: Je tu podozrenie na spáchanie trestného činu, vraždy podľa Zákona č. 300/2005 (Trestného zákona) paragrafu 145. V tomto prípade musí polícia vypočuť každého. Aj chlapca.
Mária Vargová, matka: To ste tak profesijný deformovaný, že Vás obralo o zdravý rozum? Ako môže byť postihnuté dieťa vrahom? Ako sa postavil z vozíka a sotil do muža, ktorý ho týral?
JUDr. Igor Pálfy, vyšetrovateľ: Je zvláštne, že ste neprejavila ani trocha smútku nad smrťou Vášho bývalého manžela. Podozrivá ste aj Vy.
Sociálna pracovníčka: Pri policajnom vyslúchu neplnoletého tu musí byť prítomný psychológ aj advokát pre chlapca aj matku.
JUDr. Igor Pálfy, vyšetrovateľ: Tento úkon je iba ako výsluch svedkov. Na polícii tu je psychológ, ktorý pracuje aj s deťmi. .
Mária Vargová, matka: Môj syn a ja, to my sme obete. Predsa môj bývalý muž už v minulosti ohrozil Miška na živote, a teraz spravil to isté. Ja som nechcela, aby môj syn trávil vianočné prázdniny s otcom. Mala som zlé tušenie. A moju výpoveď môže potvrdiť aj kamarát môjho muža, Dezider Sedlák. On s ním zdieľal byt v ubytovní. A buďte rád, že na Vás nepodám sťažnosť na Vás, že ste porušil práva môjho syna, nezavolá ste psychológa.
Rozprávač: Matka bola pohoršená povýšeneckým správaním vyšetrovateľa Pálfyho.
JUDr. Igor Pálfy, vyšetrovateľ: Ešte dnes si dám predvolať Dezidera Sedláka ako svedka.
Dezider Sedlák sňal si šiltovku z hlavy: Dobrý deň, pán policajt.
JUDr. Igor Pálfy, vyšetrovateľ: Vy ste bol posledný už nežijúcim Pavlom Vargom.
Dezider Sedlák /nepáčil sa mu arogantný tón, tak typicky pre policajtov/: Pred týždňom som s ním ešte bol. Potom som odcestoval ku rodine. Kým ste ma nedali zavolať na výsluch.
JUDr. Igor Pálfy: Ak si to želáte, môžte rozprávať v prítomnosti advokáta. Ale nie je to nutné. Zatiaľ ste tu ako svedok možného trestného činu.
Dezider Sedlák: Nemám čo skrývať.
JUDr. Igor Pálfy: Ako sa správali ku sebe otec a syn, kým ste s nimi boli?
Dezider Sedlák /kým rozprával, zamestnankyňa polície tento rozhovor nahrávala/: Zo začiatku dobrý. Otec a syn sa nevideli. Ale jeho otec bol ako časovaná bomba.
JUDr. Igor Pálfy: Z čoho tak usudzujete?
DEzider Sedlák /čosi v jeho vnútri mu bránilo, aby vyronil slzu/: Pali bol dobrý chlap. O Miška sa staral. Ale pred troma rokmi firmu vytunelovali, mzdu nevyplatili. A starať sa o Miška bolo náročné. Praskli mu nervy. Bol to skrat.
JUDr. Igor Pálfy, vyšetrovateľ: Čo opäť mohlo spôsobiť, že Pavol Varga znova týral svojho syna? Nevšimli ste si niečo? Agresivitu?
Dezider Sedlák: Pocit viny, odlúčenie od syna, väzenie spôsobili, že mu rupli nervy. Psychiater mu predpísal ťažké lieky na nervy, aby mu agresivitu utíšili. A mal zákaz piť alkohol. Skôr ako som odišiel ku rodine, Miškovi som povedal, aby sa vrátil ku matke. Moja prítomnosť mohla tomu zabrániť.
JUDr. Igor Pálfy, vyšetrovateľ /povedal ostro/: A napriek tomu ste odišli za rodinou?
Dezider Sedlák: Väčšinou pracujem, a kedy mám vidieť svoju rodinu ako na Vianoce?
JUDr.l Igor Pálfy: To je zatiaľ všetko. Môžte odísť.
Dezider Sedlák: Azda nepodozrievate toho úbohého chlapca? To sa chromý chlapec mal postaviť a tak zvaliť svojho otca dole? Veď aj ruky má oslabené.
JUDr. Igor Pálfy, vyšetrovateľ: Len kľud.
Rozprávač: Ešte ten istý večer doma u Márii Vargovej.
Miško Varga, syn /plakal/: Mami, ja som ho nezabil! Nikdy by som to nespravil.
Mária Vargová, matka: Ty si čistá duša, synček. Ale tvoj otec mal dušu čiernu ako diaboľ.
Miško Varga, syn: Mami, nehovor tak o ockovi! Napriek tomu, ma ľúbil.
Rozprávač: Na polícii
JUDr. Igor Pálfy, vyšetrovateľ: Vzdávate sa prítomnosti advokáta?
Mária Vargová, matka: Nič som zle nespravila.
JUDr. Igor Pálfy, vyšetrovateľ: Potom podpíšte tento dokument.
JUDr. Igor Pálfy, vyšetrovateľ: Prečo ste opustila svojho päťročného syna?
Mária Vargová, matka: Vtedy som bola nezrelá. Keď nám oznámili, že naše dieťa bude postihnuté, ponúkli mi potrat.
JUDr. Igor Pálfy, vyšetrovateľ: Prečo ste sa rozhodla, že si dieťa necháte? A čo Váš manžel? Chcel, aby ste si ho nechala, či naopak?
Mária Vargová, matka: Obaja sme pochádzali z dedín z veriacich rodín. Zvažovali sme aj, že ho dáme do ústavu. Ale nechali sme si ho. I keď ja som chcela potrat, ale manžel ma prinútil, aby som ho si nedala vykonať.
JUDr. Igor Pálfy, vyšetrovateľ: Postihnutie Vášho syna zhoršilo Vaše vzťahy?
Mária Vargová, matka: Priznám sa, po tejto stránke bol manžel lepší. Ja som útočisko hľadala v nadčasoch, aby som nebola doma. Chlapec často sa v noci budil, chodili sme s ním po nemocniciach. To všetko sa odzrkadlilo na mojich nervoch. Nemohla som vydržať, odišla som od muža aj chorého syna. Požiadala som o rozvod.
JUDr. Igor Varga, vyšetrovateľ: Výčitky svedomia ste necítila? Nebolo Vám to ľúto?
Mária Vargová, matka /Plakala/: Teraz by som bola oveľa trpezlivejšia.
JUDr. Igor Varga, vyšetrovateľ /ponúkol jej hygienické vreckovky/: Nechcem Vás trápiť, iba chcem vyšetriť možný trestný čin.
Mária Vargová, matka: Aj naše spolužitie s manželom sa zhoršovalo, odcudzovali sme sa jeden druhému. Všetko svoj záujem venoval chlapcovi.
JUDr. Igor Pálfy, vyšetrovateľ: Bol ku Vám alebo ku synovi agresívny, neudrel Vás?
Mária Vargová, matka: Neudrel ani mňa, mal oveľa väčšiu trpezlivosť s Miškom. Ku mne okrem nezáujmu začal byť nepríjemný. Na jednej strane aj chápem, mala som mať pre Miška viac lásky.
JUDr. Igor Pálfy, vyšetrovateľ: Necítite ani trocha smútku zo smrti manžela?
Mária Vargová, matka: Ktorá matka by súcítila s mužom, ktorý takmer zabije svoje ťažko postihnuté dieťa? Moje city už vyhasli, inak by som skončila na psychiatrii.
JUDr. Igor Pálfy, vyšetrovateľ: V spisoch som čítal, že ste syna brávala aj ku sebe na víkendy. To bolo, asi po troch mesiacoch, ako ste opustila domácnosť. Aký mal Váš syn vzťah s Vami? Odcudzili ste sa?
Mária Vargová, matka: Najprv syn bol odmeraný, utiahnutý. Bolo to pre neho ťažké, vyrovnal sa s tým. Veď kto na jeho mieste by sa vyrovnal s toľkým nešťastím?
JUDr. Igor Pálfy, vyšetrovateľ: Len pokoj, pani Vargová. Je to pre Vás bolestivé. Ale tu ide o možný trestný čin. Keď Vášho manžela zatkli, prečo ste si syna natrvalo zobrala ku sebe?
Mária Vargová, matka: Dozrela som. Každý z nás v živote robí chyby.
JUDr. Igor Pálfy: Mal Váš manžel nepriateľov? Nepodozrievate niekoho, kto by sa chcel zbaviť Vášho manžela a čakal na príležitosť s chlapcom?
Mária Vargová, matka /praskli jej nervy/: Veď môj muž bol ožratý ako sviňa. Sám zletel z tých schodov ako hnilá hruška.
JUDr. Igor Pálfy: Vám sa vidia moje otázky zbytočné. Ale za svoj profesionálny život som zažil všeličo. Chcem si všetko overiť, že to bola nehoda. Aj keď Váš manžel bol pod vplyvom omamných a psychotropných látok, iba výsledky pitvy sú záväzné.
Mária Vargová, matka: Ak mal modriny, tak od môjho syna. Ruky má oslabené. Ale bránil sa.
JUDr. Igor Páfly, vyšetrovateľ: Tak to je zatiaľ všetko. Ak budú výsledky pitvy, dám Vám vedieť. A kto zariadi pohreb. Vy alebo mestská časť?
Mária Vargová, matka: Ja.
Rozprávač: Mária Vargová sa vrátila domov. Poďakovala sa kamarátke, ktorá bola s jej synom.
Mária Vargová: Nemusíš chodiť na pohreb, ak nechceš.
Miško Varga, syn: Chcem ísť mami, napriek všetkému bol to môj otec.
Rozrpávač: Vyšetrovateľ Pálfy uzavrel smrť Pavla Vargu ako nehodu. Pitva potvrdila, že nebohý mal v sebe dve promile alkoholu v krvi. Aj niekoľko modrín, ktoré utŕžil od svojho syna, keď ho chcel zhodiť dolu schodmi. Pohreb utajili. Konal sa týždeň po nehode.

posledná časť, nabudúce

Treba si naozaj dávať pozor čo si želáte, splní sa to. ..

03.03.2022

Tento článok nadviažem na ten, aby vydali Smernicu, aby obyvatelia boli chránení pred agresivitou v priamom prenose zasadanie NR SR, alebo tlačovky. A psychické zastrašovanie TV Noviny Markíza. Keď som začala v roku 2001 študovať na právnickej fakulte v Košiciach, telefonovala som si so spolužiačkou. Mala depresiu, lebo táto škola bola ťažká, aj keď sme iba začínali. [...]

Prečo obnovenie konštitučnej monarchie na čele s Habsburgovcami?

02.03.2022

Je to skôr fiction, než reality. Ale idem zo svojho pohľadu to napísať. Poslední Habsburgovci ako Mária Terézia, Sissie, jej nešťastný frustrovaný syn Rudolf, potom nástupca trónu František Ferdinand, ktorému pre blbý zákon vyradili manželku a deti z línie. Potom kladne sa zapísal aj už teraz bl. Karol Habsburský. A čo sa týka jeho potomkov, tak to nie je isté akí by [...]

EÚ by mala vydať Smernicu, ktorá. . . . .

02.03.2022

Teraz všetko dychá Ukrajinou, Putinom, okay. Celé dva roky to bola korona, Ak nie korona, Putin, tak je to drastické zdražovanie. Zamyslel sa niekto na tým, ako niektoré médiá a politici v NR SR, na tlačovkách zlé vplývajú na ľudí? -Matovič celé dva roky vrieskal po ľuďoch, desil ich, nezmyselné opatrenia na kovid. Neriešenie problémy občanov. Ako zle vplývajú [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.