Založ si blog

Keď návšteva Úradu práce človeka traumatizuje

Je to oprávnené. Mám kamarátku po 30 ke, má iba gymnázium. Okolnosti v živote jej neumožnili vyštudovať vysokú školu. A tak vykonáva práce, aké v Košiciach len jej vzdielanie umožní: práca v priemyselnom parku, gastro služby(teraz riadne obmedzené), predavačka, dílerka nejakej poisťovne. Ak nemá známosti, alebo šťastie z pekla, alebo dobré vzdielanie ako IT. A tie naše super pracovné podmienky, ktoré sú nám tak dôverné známe, zamestnania strieda.

A ku tomu každá evidencia na úrade práce je nielen pre ňu, ale pre mnoho bežných občanov zrejme veľmi nepríjemná vec. A najme, keď táto moja kamarátka bola vyradená z úradu práce opakovane. A to znamená, sama si plať zdravotný odvod, aby si bola ošetrená. Tak nie div, že keď kamarátku pošlú uchádzať sa o nejakú prácu, tak vieme, že táto práca je veľmi veľmi vzdialená od normálnych pracovných podmienok. To dôverne pozná každý. Kamarátka odmietla pracovať napríklad u súkromníka, ktorý mal povesť, neplatiča mzdy. Alebo odmietla pracovať ako dílerka pre nejakú poisťovňu. Ona na to nie je, aby otravovala ľudí. Tí sú dnes alergickí aj na dílerov, ale o to viac, už aj na politikov.

Po tom ako ju vykopli, tak z existenčných dôvodov si už nejakú tu prácu našla, a ako poznáme naše pracovné podmienky. Po pol roku sa zaevidovala znova. Možno aj dnes povedia ľudia, že veď je problematická, nevychádza s ľuďmi, chyba je v nej. Ale čo zažili tento kolotoč s úradmi práce a vystriedali pár zamestnaní, a nemali šťastie pekla na normálneho šéfa. Pochopia to.

Ja som tiež jeden z tisícok plačkov, čo skutočne sa sťažujú a vypisujú na fb. Resp. patrila som,  čo som sa sťažovala i ja na fb, ako je tu zlé. Ale prestala som. Prestala som aj pozerať televízne noviny, dávam si do uší štuple ak som v MHD, a ľudia sa sťažujú na vládu, zrušila som sledovanie fb priateľov, ktorí riešili kovid, politiku a iné negatíva, prírodné katastrofy. Zrušila som sledovanie na fb ako joj, tv markíza, pluska – fľuska. Lebo ma to deptalo. A svet sa mi videl veľmi krutý, temné miesto. Ale ak človek toto spraví, odpojí sa od fb, vypne tv, rádio. Vtedy svet sa ukáže realistiký. Nie je až tak temný. Aj napriek korone, ktorá je tu zatiaľ. Ale vďaka psychopatickej vlády Magorička Hegeroviča. Spôsobil že sa národ slovenský vzájomne nenávidia, boja sa kovidu, udávajú sa ľudia. Napadajú sa obe tábory. Aj to je dôvod, prečo som zrušila sledovanie fb. Mám iba svoj profil, kde dávam svoje handmade.

Rozmýšľala som, či napíšem článok? A načo? som jeden zo tisíckov plačkov, ktorý už neplače na sociálnych sieťach. Lebo čo som vyššie napísala. Plačko som, lebo napíšem článok, prečíta to tisicky ľudí, ktorí tiež si poplačú na to, že aj oni ako mali podobnú skúsenosť s našimi prijemnými úradmi. Ale to je vsio. Demokracia je, napísať, polamentovať. A ide sa ďalej, po mne napíše ďalší plačko. A plačkovia sme, lebo keď máme problém a porieši sa, nechceme mať s problémom už nič. Lebo bolel, a chceme, aby sa zahojil.

Aj Marika Ritomská, ako pomáhala ľuďom. Ako predsedníčka OZ IOÚP sama mala desiatky prípadov, ale vďaka novelizácii občianskeho zákonníka, teraz Civilného poriadku, nemá túto možnosť zastupovať. Teraz to môžu iba advokáti. Aj ona pomohla tisíckam ľuďom, a dnes ju už nepoznajú. Vďaka našej národnej črte, sa neposunula ani krok. Ale riadi sa výrokmi sv. Matky Terezy: o pomáhaní ľuďom, potom následnej nevďačnosti, ale že aj tak má pomáhať naďalej.

A tak ako ja plačko som dopísala svoj článok, spolu s tisíckami ďalších plačkov. Ale už nepatrím ku plačkom, ktorí plačú na sociálnych sieťach. Zrušila a blokla som takéto kanály.

Kontakt na Mariku Ritomskú, kto momentálne zaživá šikanu na pracovišti je:

Maria Ritomská
A to sa skončí ako u tisícky jej predošlým, pýtaním sa o radu, a potom zabudnutie.
Naša typická črta národa je plakať, nadávať a nadávať si vzájomne, a napadať sa. A potom sa ide ďalej. Prekusneme to, a. A to naši milí politici aj vedia. Preto to vyzerá ako vyzerá, aj nízka očkovanosť. Pretože kto sa má chuť očkovať? Aj keď nás to zbaví hroznej infekčnej choroby? keď nás celý rok Magorič vzájomne štval? A klamali nás, že bude dostatok vakcín, a potom aj boli týždne, že vakcín bolo málo, a ľudia sa mali veľkú chuť očkovať? A teraz aj kupčia s ľudskou dôstojnosťou, spôsobili aj to, že ľudia budú aj katolickú cirkev nenávidieť, a že sa ľudia budú vzájomne nenávidieť. A hrubé porušovanie ústavných práv? Ponížiť veriacich, ktorí pomáhajú farnostiam z dobrej vôle, a spraviť z nich nesympatických esbeskárov, a vyhádzovačov z barov. Lebo to tak je. Neočkovaní tak asi nebudú mať prístup ku sviatostiam. Tak nie div, že ľudia aj veria klamstvám o očkovaní, že sú to čípy.

 

 

Treba si naozaj dávať pozor čo si želáte, splní sa to. ..

03.03.2022

Tento článok nadviažem na ten, aby vydali Smernicu, aby obyvatelia boli chránení pred agresivitou v priamom prenose zasadanie NR SR, alebo tlačovky. A psychické zastrašovanie TV Noviny Markíza. Keď som začala v roku 2001 študovať na právnickej fakulte v Košiciach, telefonovala som si so spolužiačkou. Mala depresiu, lebo táto škola bola ťažká, aj keď sme iba začínali. [...]

Prečo obnovenie konštitučnej monarchie na čele s Habsburgovcami?

02.03.2022

Je to skôr fiction, než reality. Ale idem zo svojho pohľadu to napísať. Poslední Habsburgovci ako Mária Terézia, Sissie, jej nešťastný frustrovaný syn Rudolf, potom nástupca trónu František Ferdinand, ktorému pre blbý zákon vyradili manželku a deti z línie. Potom kladne sa zapísal aj už teraz bl. Karol Habsburský. A čo sa týka jeho potomkov, tak to nie je isté akí by [...]

EÚ by mala vydať Smernicu, ktorá. . . . .

02.03.2022

Teraz všetko dychá Ukrajinou, Putinom, okay. Celé dva roky to bola korona, Ak nie korona, Putin, tak je to drastické zdražovanie. Zamyslel sa niekto na tým, ako niektoré médiá a politici v NR SR, na tlačovkách zlé vplývajú na ľudí? -Matovič celé dva roky vrieskal po ľuďoch, desil ich, nezmyselné opatrenia na kovid. Neriešenie problémy občanov. Ako zle vplývajú [...]

Medveď

Vlani 14, tento rok už 10. Stretnutie s medveďom môže mať fatálne následky. Ale čo stretnutie s diviakom?

20.04.2024 15:49

Medveď reaguje útokom alebo agresívnym prístupom častejšie voči ľuďom, ktorí sú pri stretnutiach aktívni.

Krádeže áut USA - 2016

Zo závodu ukradli a predali súčiastky za trištvrte milióna eur, polícia obvinila šesť páchateľov

20.04.2024 15:18

V prípade preukázania viny hrozí obvineným trest odňatia slobody na desať až pätnásť rokov.

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Ctite si zmluvu, odkázal Dankovi Raši: Problémom je, že sa vidí ako nástupca Pellegriniho. Majerský počul hlasy o konci Dolinkovej

20.04.2024 13:07, aktualizované: 15:06

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.