Už je tady zas / Er ist wieder da (2015) | recenzia

Pri pozeraní tohto filmu, ako chodí so skrachovaným ryšavým novinárom po Nemecku a naháňa si popularitu som nechcela napísať recenziu na tento film. Hitler bol tam v príjemnom svete, vtipné zábery, zvrátený humor(s týmto pojmom som sa stretla pri komédii Návštevníci – Jean Reno), kladná reakcia ľudí na Hitlerove otázky, ako sa im žije. A potom zabitie psíka.

Film ma mnoho zábavných, bláznivých prvkov. Hitler sa rýchlo adaptuje do súčasných pomerov, začne používať internet, vystupovať v televízii.

V prvej polovici si Hitler právom získava sympatie, ľutuje svoje zločiny, budí dojem, že prejde seba zmenou ku dobrému. Uvedomuje si, že ochrana planéty je budúcnosť. Po incidente so psíkom, keď podrazom príde do televízie video, kde zastrelil malého psíka. Hitler sa zľakne a prispeje veľkými peniazmi na zvieracie útulky. Je zarmútený z reakcie starej ženy na vozíku, ktorá mu živo pripomenie vyvraždenie jej rodiny v koncentráku. Potom ako Hitlera napadnú extrémisti, a skončí v nemocnici. Sympatie si získa, keď mu závidí jeho televízny konkurent, a vyhodí ho z televízie. A napíše oveľa ušľachtilejšiu knihu ako Main Kompf.

Mne osobne sa najviac páčila scéna, keď z čistiarne odchádzal v rifliach, tričku s dlhým rukávom, vo vojenskej čiapke a výzor Hitler s fúzkami. Nemalo to chybu.

Po stretnutí so starou ženou na vozíčku, ktorej sa obnovia nočné mory z koncentračného tábora, už vtipný charakter filmu prechádza. Výrazne sa líši od primitívnej paródie Hitlera Môj vodca, kde stále fňuká, obviňuje sa z homosexuálnych sklonov. Vtedy už film – ostrá satira naberá iný charakter: Starenine pocity vyvolajú v človeku hrôzu, jej nefalšovaný strach z Hitlera. Film sa už otáča na varovanie obyvateľov, skrachovaný novinár je šokovaný, že to nie je komediant, ale skutočný Hitler. Zistil to podľa svojich natočených filmových záberov.

Vtedy sa začína všetko lomiť, ukazuje sa skutočná Hitlerova tvár. Písanie jeho novej ušľachtilej knihy a natáčanie filmu podľa nej, nie je nič iné, ako znova nadobudnutie moci.

Film sa končí veľkolepou jazdou Hitlera a jeho frajerky – majiteľky nemeckej televízie na aute mercedes s otvorenou strechou v koženom kabáte.

Film sa končí Hitlerovou spokojnosťou, že na znovuzískanie moci, má bohatý potenciál – vďaka extrémistom v Európe.

Film A je tu zase nie je iba plné šialených gegov. Ale je to akási psychológia do Hitlerovho vnútra. Naštudovane jeho prejavu, reči. Napísať scenár akoby sa správal pravý Hitler v dnešnej dobe bolo dosť náročné. Keby to bolo možné, tak by začal cestou na yuotube, facebook. Začal by s aktuálnymi témami ako životné prostredie, cudzinci, teroristi.  Film je aj varovanie ľudí, aby nedošlo ku ničomu podobnému.

Treba si naozaj dávať pozor čo si želáte, splní sa to. ..

03.03.2022

Tento článok nadviažem na ten, aby vydali Smernicu, aby obyvatelia boli chránení pred agresivitou v priamom prenose zasadanie NR SR, alebo tlačovky. A psychické zastrašovanie TV Noviny Markíza. Keď som začala v roku 2001 študovať na právnickej fakulte v Košiciach, telefonovala som si so spolužiačkou. Mala depresiu, lebo táto škola bola ťažká, aj keď sme iba začínali. [...]

Prečo obnovenie konštitučnej monarchie na čele s Habsburgovcami?

02.03.2022

Je to skôr fiction, než reality. Ale idem zo svojho pohľadu to napísať. Poslední Habsburgovci ako Mária Terézia, Sissie, jej nešťastný frustrovaný syn Rudolf, potom nástupca trónu František Ferdinand, ktorému pre blbý zákon vyradili manželku a deti z línie. Potom kladne sa zapísal aj už teraz bl. Karol Habsburský. A čo sa týka jeho potomkov, tak to nie je isté akí by [...]

EÚ by mala vydať Smernicu, ktorá. . . . .

02.03.2022

Teraz všetko dychá Ukrajinou, Putinom, okay. Celé dva roky to bola korona, Ak nie korona, Putin, tak je to drastické zdražovanie. Zamyslel sa niekto na tým, ako niektoré médiá a politici v NR SR, na tlačovkách zlé vplývajú na ľudí? -Matovič celé dva roky vrieskal po ľuďoch, desil ich, nezmyselné opatrenia na kovid. Neriešenie problémy občanov. Ako zle vplývajú [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43