Rasputin, 2011 – recenzia

O historickej postave Rasputina bolo natočené mnoho filmov. Ja som videla iba tri, a pamätám si dobre iba Rasputina z roku 2011, ktorého hral Gerard Depardieux.

Film natočený za socialistického Ruska, tam to už bolo jasné, aký bude charakter Rasputina. Diabol v ľudskej podobe. Démon. Tak ako ho videl socialistický režim.

Film v réžii USA, kde hral Rasputina hollywoodska hviezda Alan Rickman. V tom filme bol zase zobrazený ako playboy, ktorý s nadšením hlásal, že hreší, aby sa mohol kajať.

Film Rasputin, v hlavnej role Gerard Depardieux z roku 2011  bol natočený v spolupráci medzi Ruskom a Francúzskom. Link na upútavku filmu Rasputin https://www.youtube.com/watch?v=D0o2mf_88kE

Tu už Rasputin nebol tak príťažlivý. Bol zavalitý. Kým Alan Rickman bol štíhly a vysoký a pekný brunet. A na rozdiel od verzie USA bol dôvod jeho zhýralého života pocit viny zo smrti svojich súrodencov. A neskôr aj tlaky na jeho psychiku, keď sa nevedel vyrovnať s popularitou, tragickým obrázkami budúcimi udalosťami.  Kým Alan Rickman roztopašne hlásal, že hreší, aby sa mohol potom kajať. Bujarý sveták. Nie tak traumatizovaný Rasputin v podaní Depardieux.

Gerard Depardieux – Rasputin sa začína slovami: Do dvoch rokov nebude žiť ani jeden člen rodiny Romanovcov.

Potom film začína kdesi na Sibíri, kde si ho na koberec predvolali mnísi  za obvinenia zo znásilnenia. A tu Rasputin hovorí, že je to klamstvo. On vôbec neznásilnil nijakú ženu, nepatrí ku sekte, a on pije preto, lebo má traumu zo smrti svojich súrodencov. Mnísi mu uveria, ale varujú ho, aby nešiel do Petrohradu, že sú tam mnoho nástrah, ktoré mu ublížia.

Na rozdiel od iných verzii, tu sa film zameriava na citové prežívanie Rasputina. Príbeh pokračuje klasický, vid vikipedia. Hlavní predstavitelia cára, cárovnej boli primeraní veku, vrásky, šediny. Na rozdiel americkej verzie, kde boli obaja mladí aj potom. Rasputin tiež nebol playboy ako v podaní Rickmana.

Rasputin 2011 sa citovo zameriava aj na vzťahy s jeho najbližšími – jeho sekretára, priateľky, ktorá mu poskytla bývanie. Prežívanie cárskej rodiny, keď museli na tlak ich dvora Rasputina z dvora vykázať. A znova sa vo filme zdôrazňuje dôvod hýrenia, pitia cárskeho miláčika Rasputina. Ťažko niesol oddelenie od cárskej rodiny, zatknutie jeho sekretára. A potom ho morili vidiny jeho smrti, že padá hlboko do mrazivej vody.

Zaujímavé vo filme bola aj jeho sexuálna orientácia. Rasputin nadviaže dôverný vzťah s členom cárskej rodiny. Rasputin tu pod vplyvom veľmi silných emócii, náklonnosti stratí aj schopnosť predvídať, že objekt jeho náklonnosti je jeho budúci vrah, teda jeden z vrahov. Rasputin mu opakovane hovoril, že mu dôveruje, že je v bezpečí. A nešťastný objekt jeho lásky mu sľuboval hory-doly, že nič mu nehrozí z jeho strany. Dokonca pri spoločnej pijatike sa Rasputin pokúsil ho aj zviesť. Ale nič sa nestalo. Neviem žeby v iných filmoch bol Rasputin aj homosexuál.

Potom smrť prebehla ako v iných verziách. Len rozdiel bol v tom, že si Rasputin so svojou láskou zatancovali ruský rezký tanec. Posledný tanec v Rasputinovom živote.

Kauza Kristus – Lee Strobel, recenzia

14.04.2021

Navonok žije Strobel so svojou ženou „šťastným“ životom. Niečo však im chyba. A to je, aby mal srdce z ľudské, a nie z kameňa. Tak sa modlí jeho manželka. Strobel je zmenou jej správania znepokojený. Začne na vlastnú päsť aj za cenu flákania svojej práce pátrať po Kristovi, aby vylúčil alebo potvrdil jeho existenciu na základe historických dokumentov. Film [...]

Odbory zaúradovali alebo sporadicky je TV Markíza aj užitočná

13.04.2021

Dnes konečne tv Markíza prišla s dvoma rozumnými reportážami: a, kde sa ozvali zamestnanci DMK Bratislavy, že sa im vidí zbytočne mať respirátor v práci, keď sú sklom, a lanovou zátarasou oddelení od cestujúcich. Dokonca sa nedá sadnúť ani dopredu. Aj tak sa našli blbí cestujúci, čo šoférov bonzovali. Škoda že občania tak nie sú aktívni pri pomoci obetiam [...]

Respirátor, kat náš každodenný

05.04.2021

Treba si overovať správy aj od riadnych mainstreamových médií ako tv markíza, joj. Nepamätám si presný dátum, ale to boli zrejme správy Tv Markíza, kde radili ako rúška nosiť, aké nie. Vysoko neodporučili rúška z umelej hmoty a ani tie plastové tzv. štíty ako nosil 13 ročný bývalý premiér Fico. Odporúčali iba rúška z bavlny. A politici sa na nás učia, resp. [...]

peniaze, euro, úplatok

Bývalý úradník ide za úplatok 2-tisíc eur na tri roky do väzenia

15.04.2021 12:11