Založ si blog

Si už konečne na mňa hrdý, Otec? ! 4 časť

Čítanie nie je pre detí do 15 rokov.

Rozprávač: Opäť súdna sieň.
Pavol Varga, otec: Môj syn ma nenávidí. Už ho nikdy neuvidím.
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokúrator: Obžalovaný, tak to ste mal ľutovať skôr, než ste sa dopustil takej beštiality na svojom postihnutom synovi! Ja žiadam plný trest, vy výške 15 rokov!
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Opakujem, ticho v súdnej sieni! A vy pán prokútor, teraz nemáte priestor navrhovať výšku trestu.
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Teraz predvolávam svedka obžaloby pani Máriu Vargovú.
Mária Vargová, matka: Dobrý deň.
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu /po kontrole totožnosti svedkyni pokračovala/ Uplatňujete si svedočné?
Mária Vargová, matka: Nie
Pavol Varga, otec /šepkal/: Na mňa sa pozerá ako na vraha, ale sama mu bola hroznou matkou
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Pán okresný prokútator, začnite s výsluchom svedka.
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokúrator: Správal sa ku Vám exmanžel alebo niekomu agresívne? Konzumoval alkohol či bral iné omamné látky?
Mária Vargová, matka: Ku mne bo skôr arogantný, nevšímavý, zvyšoval na mńa hlas. Ku chlapcovi mal veľmi dobrý vzťah. Ku iným bol skôr ľahostajný.
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokúrator: Podľa Vášho názoru, ako mohol Váš muž dôjsť do takej extrémnej situácie, a chlapca skoro utýrať? Nikdy na neho nesiahol ruku. Ani v lekárskych záznamoch nemá návštevu u psychiatra.
Mária Vargová, matka: Ani ja som netužila, že v mojom bývalom manželovi sa skrýva taká temnota. Prejavila sa po rokoch.
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokúrator: Aké sú lekárske prognózy o zdraví Vášho syna, bude vďaka týraniu ešte horšie? Nehrozí úplne ochrnutie aj na rukách?
Mária Vargová, matka: Neviem, už môj syn to mal zle od narodenia. Modlím sa, aby to tak nebolo! Ale môj syn podstúpi rôzne fyzioterapie, aj pobyt na liečení. Dúfam, že mu pomôžu.
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokúrator: Zdravie dnes nie je lacný špás. Máte na to financie?
Mária Vargová: V tejto republike politikom sú ľudia ukradnutí. Na synovu liečbu som si musela požičať z banky.
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokúrator: A občianske združenie nepomôže?
Mária Vargová, matka: Poznám prípady, rodiny s deťmi chorými na rakovinu, nemajú peniaze na liečbu. A môj syn je v porovnaní s nimi ľahký prípad. Im ide o život.
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokúrator: Chcel som poukázať, že aké sú dôsledky trestného činu obžalovaného. Nemám už žiadne otázky.
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Pán obhájca, máte otázky na pani svedkyńu?
JUDr. Ján Novotný, ustanovený advokát: Ano, mám. Pani Vargová, cítila ste výčitky svedomia, keď ste nedbalo opustila svojho ťažko postihnutého syna?
Mária Vargová, matka: Ano, a cítim ich doteraz. Urobila som chybu, ale svojho syna som nikdy netýrala!
JUDr. Ján Novotný, ustanovený advokát: Neubližovala ste psychicky svojmu synovi, že ste bola ľahostajná, a po rozvode ste tri mesiace o neho nejavila záujem?! Môj klient sa dopustil iba jednej chyby, ktorá ho bude stáť pár rokov pobytu vo väzení.
Mária Vargová, matka: To, že môj syn takmer prišiel o život, mu nikdy neodpustím!
JUDr. Ján Novotný, ustanovený advokát: Ako chcete hradiť synove liečenie? Dokážete to po odrátaní životných nákladov, aj splácať banke pôžičku?
Mária Vargová, matka: Budem musieť to dokázať. Nikdy som nebola náročná.
JUDr. Ján Novotný, ustanovený advokát: Kde pracujete?
Mária Vargová, matka: Pracujem ako banková úradníčka. Dali mi aj výhodnú zamestnaneckú pôžičku.
JUDr. Ján Novotný, ustanovený advokát: Teraz dieťa bude musieť byť v ústavnej starostlivosti, vy predsa ste s ním len cez víkendy. Čo Vás viedlo ku tomu, že syna chcete do spoločnej starostlivosti? Vari materinská láska. Nehovorte, že sa nemám smiať. Od pät ročného synka ste doslova uleteli.
Mária Vargová, matka: Dozrela som. Požiadam rodinný súd, aby mi bol zverený syn Michal do výchovy.
Pavol Varga, otec: /vrieskal/: Ani ty nedostaneš Miška!
Mária Vargova, matka: Bolo to moje najhoršie obdobie živote! Nezapieram to. Bola som bez prostriedkov. Musela som si nájsť akúkoľvek dobrú platenú prácu.
Pavol Varga, otec /Kričal/: Ty ženská ľahkých mravov chceš pokaziť môjho syna. Pani sudkyňa, zoberte jej dieťa a dajte ho do ústavu, len nie tejto skazenej ženskej.
Mária Vargova, matka: Som počestná žena, pracujem v banke. Bola som na tom veľmi zle. Muž ma vyhnal bez všetkého. To trvalo, kým som bola synka zobrať na víkend ku sebe.
Pavol Varga, otec: Ty štetka jedna, ved Ty to ťaháš s týmto prokuratúra. Zohrievaš mu postel. A on ťa tak horlivo chráni. V posteli si dobre rozumiete.
Rozprávač: Odrazu nastal veľký popraask, to Pavol Varga zletel po facke od svojej manželky na zem.
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Justičná stráž!Okamžite odveďte obžalovaného Pavla Vargu do samoväzby, a pani Máriu Vargovú držte, obávam sa, že svojho muža zabije! Pojednávanie odročujem. Novy termín určím začiatkom nového týždňa.
Rozprávač: Hlávne pojednávanie sa konalo o dva týždne.
Bezdomovec Lacy, keď sa legitimizoval občianskym preukazom, predsedníčka senátu vyzvala prokúratora, aby začal výsluch.
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokúrator: Kde žijete?
Lacy, bezdomovec: Aj keď triem biedu, bývam v charite, predávam Notabene za malý zárobok, nie som hlupý. Volám sa Lacy Solymoš ako ten bohatý politik za Maďarov.
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokúrator: V ten deň keď Pavol Varga ťahal svojho invalidného vozíka fúkalo a padal chladný dážď. Urobil ste niečo, aby ste chlapcovi pomohli?
Lacy, bezdomovec: Čo som mohol urobiť, než ho napomenúť, aby chlapca netýral, lebo privolám políciu. A vieme, že polícia si svoje neplní. Vedia iba vyberať pokuty a buzerovať.
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokúrator: Ohrozoval Vás, a preto ste stratil odvahu zachrániť chlapca? Vozíkom ste sa chceli dostáť do teplúčka azylového domu?!
Lacy, vozičkár: Ja som Miškovi zachránil život, to ja som zavolal políciu. Mobil som pred tou obludov v ľudskom tele ukryl. Veď sa aj mne vyhrážal, že zle dopadnem, ak sa budem pliesť medzi jeho a jeho syna.
Pavol Varga, otec šepol svojmu obhajcovi: Veľmi ľutujem, koľko zlá som napáchal.
JUDr. Ján Novotný, ustanovený advokát: Mám zlý pocit, že Vás ešte viac potopí. Navrhujem jedno, ospravedlnte sa mu hneď teraz.
Pavol Varga, otec: Ako to môžem spraviť. Na tomto pojednávaní som tu len preto, že som sľúbil mlčať. Ak sa postavím a budem chcieť povedať odpusťte, znova ma vyhodia.
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokúrator: Pani predsedníčka senátu, skončil som.
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Pán obhájca, máte otázky na svedka Lacyho?
JUDr. Ján Novotný, ustanovený advokát: Ano, ale najprv by som chcel poprosiť o ľudský úkon. Môj klient Pavol Varga by chcel požiadať o odpustenie pána Lacyho Solymoša, ku ktorému sa pred nejakou dobou zachoval veľmi zle. Vyhoviete mu, pani predsedníčka senátu?
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Úprimná ľútosť na zlými skutkami je dobrým znakom poľutovania spáchania trestného činu. A nielen hrozba trestu zan. Pán obžalovaný, môžte sa ospravedlniť.
Pavol Varga, otec /z lavice obžalovaných rovno prešiel ku miestu, kde svedkovia svedčili, zo srdca objal Lacyho na vozíčku. Pobozkal jeho vrasčité líce.: Odpusť mi bol to iba skrat. Nikdy predtým som nebol ku tebe tak surový.
Bezdomovec Lacy: Nemám ti čo odpúšťať, ty a tvoj syn ste mi stale dali niečo najesť, aj šaty ste mi dali, aj napriek, že aj vy ste dobre nežili. A to čo ste spravil, z Vás zlého človeka nerobí! Boh ku Vám bud milosrdný!
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Stačilo, došlo ku vzájomnému odpusteniu. Súdne pojednávanie však není miesto, kde sa ľudia objímajú. Treba tu zachovávať dekorom. Môžte už pokračovať otázkami na svedka? Inak to budem považovať za márenie výkonu spravodlivosti súdu. Justičná stráž obžalovaného odviedla na miesto.
JUDr. Ján Novotný, ustanovený advokát: Pán Lacy, ako ste spomenul môj klient a jeho syn Vám často dávali oblečenie, jedlo. Predaj Notabene sa predáva mizerne, A nocľah si musíte platiť. Naozaj si myslíte, že skratové konanie môjho klienta robí z neho zlého človeka? Viem, že sa Vám vyhrážal. Ale viete, že to bolo aj pod krutými okolnosťami a pod vplyvom alkoholu?
Lacy, bezdomovec: Bol to dobrý človek, aj osprchovať som sa mohol. U nás v azylovom je sa ku sprche dostať ťažko, je nás tam veľa. Aj vši tam máme. A kamoš Pali je dobrý človek.
JUDr. Ján Novotný, ustanovený advokát: Aj ta mi povedzte, Vaša situácia je tiež krutá, nemáte nohy, prišli ste o nich v mrazoch, predtým Vás vyhodili z bytu, nie pre alkohol, ale v dôsledku ochorenia ste nesplácal hypotéky. Skončili ste na ulici. A predsa ste nikoho nenapadol? Alebo azda ano?
Lacy, bezdomovec: Svoje psychické peklo som si už prežil. Prišiel som o prácu, neplatili nám, potom som dostál infarkt. Ale sociálna poisťovňa ma neuznala ako osobu s ťažkým zdravotným postihnutím. Byt mi zobrali. A ja v zúfalstve som surovo dobil svoju manželku. Na tri roky som sedel i ja vo väzení. A tento svoj neutešený stav, predávať za horúčavy, zimy, dažďa, vetra to beriem ako pokánie. A dal som sa do rúk božích. A prosím Vás, pani sudkyňa, budte ku Palkovi milosrdná, je to dobrý chlapec. Len život vie byť krutý, že nás urobí spraviť kruté vecí, ktoré potom po celý život ľutujeme.
JUDr. Ján Novotný, ustanovený advokát: Skončil som, nemám už ďalšie otázky
Rozprávač: O pár dní na hlávnom pojednávaní vypočuli aj súdneho znalca. Senát odsúdil Pavla Vargu za ublíženie na zdraví podľa § 155 ods. 2 pís. b na päť rokov.

pokračovanie nabudúce

Treba si naozaj dávať pozor čo si želáte, splní sa to. ..

03.03.2022

Tento článok nadviažem na ten, aby vydali Smernicu, aby obyvatelia boli chránení pred agresivitou v priamom prenose zasadanie NR SR, alebo tlačovky. A psychické zastrašovanie TV Noviny Markíza. Keď som začala v roku 2001 študovať na právnickej fakulte v Košiciach, telefonovala som si so spolužiačkou. Mala depresiu, lebo táto škola bola ťažká, aj keď sme iba začínali. [...]

Prečo obnovenie konštitučnej monarchie na čele s Habsburgovcami?

02.03.2022

Je to skôr fiction, než reality. Ale idem zo svojho pohľadu to napísať. Poslední Habsburgovci ako Mária Terézia, Sissie, jej nešťastný frustrovaný syn Rudolf, potom nástupca trónu František Ferdinand, ktorému pre blbý zákon vyradili manželku a deti z línie. Potom kladne sa zapísal aj už teraz bl. Karol Habsburský. A čo sa týka jeho potomkov, tak to nie je isté akí by [...]

EÚ by mala vydať Smernicu, ktorá. . . . .

02.03.2022

Teraz všetko dychá Ukrajinou, Putinom, okay. Celé dva roky to bola korona, Ak nie korona, Putin, tak je to drastické zdražovanie. Zamyslel sa niekto na tým, ako niektoré médiá a politici v NR SR, na tlačovkách zlé vplývajú na ľudí? -Matovič celé dva roky vrieskal po ľuďoch, desil ich, nezmyselné opatrenia na kovid. Neriešenie problémy občanov. Ako zle vplývajú [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.