Založ si blog

Si už konečne na mňa hrdý, Otec? ! 3 časť

pokračovanie: Osobám mladším ako 15 rokov a citlivé povahy to nedoporučujem čítať.

 

Rozprávač: Čím bol syn vystrašenejší, tým viacej sa otec stával nepríčetnejším. Z hmatol vozík a bezohľadne ho ťahal von, dolu schodmi. Robilo to rámus. Susedia sotva otvorili dvere, hneď ich zavreli. Nechceli mať žiadne nepríjemnosti. Aj oni zrejme mali ťažké životy.
Pavol Varga, otec /otvára vchodové dvere do bytovky/: Aj tak nik nevyjde von, susedia sú zazelení v bytoch ako potkany
Rozprávač: Pavol Varga svojho invalidného syna dopravil na chodník. Pršalo dosť intenzívne.
Pavol Varga, otec kričal: „Vidíš?! Toto je Laci, nemá nohy, a predáva Notabene! Vonku je zima, a musí sa postarať o seba sám.
Rozprávač: Bezdomovec Laci vozíkom prešiel za 20 minút asi dvesto metrov na ceste ku utúlku, Varga syna prešiel okolo neho za 3 minúty.
Bezdomovec Lacy: Pomoccccccccccccc ľudia boží, otec týra svojho invalidného syna!
Pavol Varga, otec /jeho pohľad keby mohol, zabíjal by/Staraj sa o seba, lebo ti dám po papuli!
Miško Varga, syn sa triasol: Je-ee m-mi zzzima!.
Pavol Varga, otec: Tebe je zima? Čo?! Dosiaľ som ťa choval ako v bavlnke. Takto reálne žijú ľudia. Nenariekajú. Boria sa životom!
Miško Varga, syn: Pôjdeš do väzenia za týranie!
Pavol Varga, otec /posmešne/: Ani tvoj kamoš Lacy ti nepomohol.
Rozprávač: Pavol Varga zbadal striešku, ťahal tam syna.
Miško Varga, syn: Chceš ma tu nechať?!
Pavol Varga, otec: Čo ťa nezabije, to ťa posilní. Nechám ťa tu do rána. Aby si sa skutočne stál chlap. Ja som pracoval celý život čestne, a hovno mám! Tebe som mastil riť pierkami. Skončilo to! Od rána budeš chlap. Dozrievanie bolí, ale prospeje ti to!
Miško Varga, syn /plakal a triasol sa, od dažďa namokol a bolo mu zima/: Prosím oci, nie! Budem robiť všetky domáce práce, aj variť budem, a nájdem si aj robotu cez internet. Viem programovať. Prosím!
Rozprávač: Chlapcov žalostný stav otca nedojal, iba viac rozzúril. Zhodil syna z vozíka na zem.
Pavol Varga, otec: Toto bude tvoja premena na skutočného chlapa! Sme pár stovák metrov od bytovky. Ako v živote musíš si poradi. Domov sa dostaneš sám!

Rozprávač: Chlapca nechal ležať na zemi, a vrátil sa do bytu. Silná káva mu pomohla vytriezvieť. . Chcel ísť po neho, ale zastavil sa, keď počul policajné sirény tesne pod oknom. V hlave už mal ten najčernejším scenár, že jeho syn Miško je mŕtvy, a zabolelo ho srdce. V panike vyšiel na balkón, skákať sa mu videlo riskantné. Aj tak by ho policajti chytili.
Policajt zvoní a rázne hovorí: Pán Pavol Varga, nemáte šancu újsť. Ak nám neotvoríte, tak dvere vyrazíme. Bude to pre Vás poľahčujúca okolnosť. Otvorte dvere!
Rozprávač: Pavol Varga sa blížil pomaly ku dverám, roztrasenými rukami odomkol dvere.
Polícajt č. 1, č. 2 sa preukázali policajným odznakom.
Policajt č. 1. V mene zákona ste zatknutý pre podozrenie z ublíženia na zdraví  svojho syna Michala Vargu. 

Rozprávač:  Policajti mu prečítal všetky jeho práva, založil mu púta. Nepomohlo, ani keď Varga sotil do policajta, aby utiekol.
Mgr. Igor Vaľko, vyšetrovateľ: Bolo na Vás vznesené obvinenie okresnou prokuratúrou zo spáchania trestného činu podľa zákona 300/2005 Trestného poriadku podľa § 208, odseku 1. Z predbežnej cely budete premiestnený do väzby, aby ste neovplyvňoval svedkov. Ak nemáte na advokáta, bude Vám súdom pridelený. Chcete svojho advokáta, alebo ustanoveného?
Pavol Varga, otec /plakal/ Celý život som žil ako čestný bezúhonný človek, teraz som mnou jednáte ako so zločincom!
Mrg. Igor Vaľko, vyšetrovateľ: Tak to ste mal na to myslieť, keď ste chlapca týrali.
Pavol Varga, otec /bil sa do hrude/: Urobil som hroznú vec, ale za jeden omyl mám pykať väzením?! A odňatím môjho syna? Ja som sa o neho staral, celý jeho nešťastný život, za skromný plat v hroznej práci.
Mgr. Igor Vaľko, vyšetrovateľ: Váš syn leží na intenzívke! Má obojstranný zápal pľúc a zlomeninu ruky a vykĺbené rameno a mnoho pomliaždenín.
Pavol Varga, otec: A Vám by nekrachli nervy, keby Vás vyhodili na dlažbu, nedostal by ste zaplatené za posledné mesiace? Zobrali by Vám byt? Vy deti nemáte? Bol to krach! Iba krach!
Mgr. Igor Vaľko, vyšetrovateľ: Takmer ste si zabil syna, to je tá otcovská láska? Dopustil ste sa ublíženia na zdraví podľa § 155 Trestného poriadku. A priťažujúca okolnosť je, že je to ťažko postihnuté dieťa. Nemáte v sebe trocha hanby? Máte svojho advokáta alebo Vám ho pridelíme.
Pavol Varga, otec: Nemám ani na žrádlo, z čoho by som platil nejaké právnické vypasené prasatá?!
JUDr. Igor Vaľko, vyšetrovateľ: Správajte sa slušne! Lebo Vám ešte pridám trestný čin urážanie verejného činiteľa.
Pavol Varga, otec: Skrotili ste ma. Musím prijať iba Vášho právnika. A kde mám istotu, že ma neodrbe? Som chudobný.
JUDr. Igor Vaľko, vyšetrovateľ: Pre Vás ustanovený obhájca bude zaplatený štátom. Takže zadarmo to robiť nebude. A dobabrať Vás môže aj drahý advokát. Ale podľa zákona je advokát, právnik urobiť všetko pre svojho klienta. Inak by prišiel o svoju právnickú činnosť.
Pavol Varga, otec: A v tomto hnusnom štáte sa dá dovolať práva? Svojho syna som takmer zabil pre podliaka šéfa, kde som robil. Stroje zbalil a zdúchol do Rumunska, a mzdy nám nevyplatil. Moji kolegovia podali žalobu, a hovno z toho. Majú prachatých právnikov.
JUDr. Igor Vaľko, vyšetrovateľ: Vyjadrujte sa slušne! Teraz budete odvedený do cely, a súd Vám pridelí advokáta.
Rozprávač: Súd ustanovili na 8. marca. Obvinenému Pavlovi Vargovi štát pridelil advokáta JUDr. Jána Novotného. Ako sudkyňu pridelili JUDr. Katarínu Baránovú.
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Dňa 8.3.2013 sa začína súdne pojednávanie v trestnej vecí voči obžalovanému Pavlovi Vargovi, voči ktorému vzniesla okresná prokuratúra obvinenie podľa zákona 300/2005 Trestného poriadku podľa § 155, odseku 1. z ublíženia na zdraví voči maloletému Michalovi Vargovi.
Pavol Varga, otec: A kde je môj synček?
JUDr. Katarína Baránová: Obžalovaný Pavol Varga, upozorňujem Vás. Rozprávajte iba vtedy, keď Vás výzve súd.
Rozprávač: Predsedníčka senátu vyzvala všetkých, aby sa identifikovali občianskym preukazom. Svedkov ako súdnych znalcov, sociálnu pracovníčku, bezdomovca Imricha potom vyzvala, aby opustili pojednávaciu miestnosť, aby tak neboli ovplyvnení.
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Všetci zúčastnení sú prítomní, nie je nutné nikoho predviesť.
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Ešte pred začatím hlavného pojednávania sa chcem spýtať oboch strán JUDr. Petra Tkáča, okresného prokuratúra a ustanoveného obhajcu JUDr. Jána Novotného a jeho klienta obžalovaného Vargu, či došlo medzi nimi ku dohode o vine a treste?
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokurator: Nedošlo medzi nami ku dohode o vine a treste, môžte začať hlavné pojednávanie.
Judr: Ján Novotný, ustanovený obhájca: Nedošlo ku dohode. Manželka môjho mandáta sa postavila rázne proti tejto dohode.
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Pán Prokúrator, predneste obžalobu voči obvinenému Pavlovi Vargovi.
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokúrator: Podľa zákona 300/2005 Trestného poriadku podľa § 155, odseku 1. z ublíženia na zdraví voči maloletému Michalovi Vargovi vznášam obžalobu voči pánovi Pavlovi Vargovi.
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Pán JUDr. Novotný zaujmite stanovisko voči obžalobe vznesenej okresným prokúratorom.
Judr: Ján Novotný, ustanovený obhájca: Môj klient sa dopustil trestného činu z ublíženia na zdraví voči svojmu synovi Michalovi Vargovi. Berte ako poľahčujúcu okolnosť, že môj klient nikdy nebol trestne stíhaný. Nedopustil sa ani priestupku. V predošlom zamestnaní si plnil svoje povinnosti. O svojho syna, ktorý si vyžaduje osobitnú starostlivosť sa staral vzorne. Aj keď jeho práca bola časovo náročná. Jeho manželka Mária Vargova syna opustila ako päťročného. Počas ich manželského života jeho manželka sa o syna nestarala. Môj klient sa o neho staral s láskou. Posledné okolnosti spôsobili, že sa zachoval skratovo. Nemožno to ospravedlniť. Ale každý z nás môže byť potencionálnym páchateľom trestného činu. Doba nie je ľahká. Každý z nás sa môže dopustiť skratového konania.
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Obžalovaný Varga podľa zákona 300/2005 Trestného poriadku podľa § 257 sa môžte urobiť tieto prehlásenia: že ste nevinný, uznať svoju vinu alebo nepopierate spáchanie skutkov, uvedené v obžalobe.
Pavol Varga, otec: Dosiaľ som žil ako slušný človek. Svojho synka Miška milujem, aj život by som za neho dal. Nech mi odpustí. A prečo tu nie je môj syn?
JUDr. Ján Novotný, ustanovený advokát: Upokojte sa, pán Varga. Sudkyňa Vás dá vykázať z miestnosti. Raz Vás už napomenula.
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Pán Prokúrator, začnite výsluch obžalovaného.
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokúrator: Obžalovaný Varga ľutujete svoj trestný čin? Viete, že za to Vás čaká až 15 rokov väzenia?!
Pavol Varga, otec: Prestaňte so mnou jednať ako zločincom! Nesiapte na mňa.
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Pán Prokúrator, troška stíšte svoj hlas.
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokúrator: Ľutujete, že ste týral svojho chromého syna? Ako sa cítite?
Pavol Varga, otec: Ide mi srdce puknúť od žiaľu. Keby zomrel, zomrel by som i ja. Koľko krát mám opakovať, že to bol skrat? Spýtajte sa všetkých, čo ma poznajú, že s nikým som nemal konflikt.
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokúrator: Odpovedajte iba na otázku. Prečo ste kládol odpor, keď Vás zatýkali? Ak o sebe tvrdíte, že ste bol tak vzorný občan?
Pavol Varga, otec: Spanikáril som.
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokúrator: Súd, psychiater, lekári, všetci sa zhodli na tom, že by bolo pre Miška Vargu doživotnou traumou svedčiť proti Vám na súde. Jeho výpoveď proti Vám budete môcť vidieť na videu.
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Pán Prokúrator, vyjadrujte sa ku vecí.
Pavol Varga, otec: Vy ma nenávidíte, pán Prokúrator!
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Pán obžalovaný, opakovane Vás žiadam, aby ste sa nevyjadroval, kým tak neurobí súd. Pán Prokúrator, pokračujte a svoje osobné pocity si nechajte pre seba.
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokúrator: Pani Predsedníčka senátu, ospravedlňujem sa, ale ja som otec, a pri pomyslení, že sú rodičia, ktorí takto týrajú svoje detí. Neviem niekedy ovladnúť svoje emócie.
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Pán Prokúrator, ste tu na to, aby ste dokázali obžalovanému jeho vinu.
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokúrator: Pán Obžalovaný, nenútil ste svoju manželku, aby išla na potrat, keď Vám lekári povedali, že Vaše dieťa bude postihnuté?
Pavol Varga, otec: Bola to pre mňa zdrvujúca správa, aj pre manželku. Potrat som jej zakázal. Bolo to moje dieťa!
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokúrator: Nebola pravda, že ste sa ku manželke správal surovo? Kričal ste na ńu?
Pavol Varga, otec: Kričal som na nu, keď už od narodenia nejavila záujem o syna. Správala sa ako rozmaznané decko. Môj záujem o ńu upadal. Nemal som chuť márniť svoj čas na ženskú, ktorá nestala za to. Všetku energiu som dal do syna. A preto aj o do mńa odišla, lebo mala slabé nervy. Neniesla pohľad na nášho syna! Keby s ním ostala ona, možno by ho uhladovala na smrť.
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Pán obžalovaný, odpovedajte iba na to, čo sa Vás Prokúrator pýta.
Pavol Varga, otec: A ja nemám sa právo brániť?!
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Pán Obhájca, usmerníte svojho klienta, ako sa má správať.
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokúrator: Skratová situácia je jedna facka, vrieskanie. Ale surové ťahanie invalidného chlapca po schodoch, potom v daždi ho vyvrátiť z vozíka, to je už týranie. Je to preto, lebo ste psychopat, to nebol skrat!
JUDr. Ján Novotný, ustanovený advokát: Pani predsedníčka senátu, navrhujem ukončíte toto vypočúvanie. Otázky okresného prokúratora týrajú môjho klienta, a nevysvetľujú trestný čin.
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Ukončujem tento výsluch, pán Okresný prokúrator. Opakovane som Vás žiadala, aby ste nebol tendenčný. Vyhlasujem hodinovú prestávku. Pokračovať budeme o 13. hodine.
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: O 13. hodine pokračujeme v hlávnom konaní. Teraz obžalovanému môžte klásť otázky, pán Obhájca.
JUDr. Ján Novotný, ustanovený advokát: Ďakujem, pani Predsedníčka senátu. Pán Varga, ako ste vedel zladiť náročnú prácu a starostlivosť o syna, ktorý si vyžadoval špeciálnu starostlivosť?
Pavol Varga, otec: Moja manželka veľmi ťažko niesla zdravotný stav nášho syna. To bolo častou príčinou našich hádok.
JUDr. Ján Novotný, ustanovený advokát: Počas dnešného konania padlo, že ste svojej manželke zakázal potrat. Čo Vás viedlo ku rozhodnutiu si dieťa nechať? Otcovské city alebo vedomie, že podľa katolickej vieri páchate smrteľný hriech?
Pavol Varga, otec: Môj synček bol plodom našej lásky. Nebol som si schopný ani pripustiť, aby som zabil časť seba. A ako kresťan som to tiež nemohol urobiť.
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokúrator /vykríkol/: A Vaša domnelá otcovská láska a kresťanská viera Vám nezabránila tomu, aby ste svojho syna ubil takmer na smrť?!
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Pán Prokúrator, naposledy Vás vyzývam, spravajte sa profesionálne!
JUDr. Ján Novotný, ustanovený advokát: Čítal som vo Vašom spise, že ste bol prvý deň nahnevaný, keď Vám zavreli firmu. To každý na Vašom mieste by bol reagoval ako Vy. Bolo podľa Vás múdre, aby ste skonzumovali alkoholické nápoje? Nedalo sa to inak riešiť?
Pavol Varga, otec: Išlo ma poraziť od jedu. Keď som si pomyslel, že musím zobrať smartfón svojmu synkovi, a vrátiť ho. Bolo to hrozné.
JUDr. Ján Novotný, ustanovený advokát: Mal ste už v minulosti také nutkanie niekoho zbiť? Mal ste taký nával emócii, že ste ich nevedel zvládnuť?
Pavol Varga, otec: Nie, ani manželkin odchod z domu, ani otročina vo firme. Moja láska ku synovi bola veľká.
JUDr. Ján Novotný, ustanovený advokát: Ako ste Vy a Váš syn niesol, že pani Vargová odišla z domu?
Pavol Varga, otec: Pre mňa to bolo aj požehnaním, ale pre syna trápením.
JUDr. Ján Novotný, ustanovený advokát: Súd zveril syna do Vašej starostlivosti, matka sa ho vzdala. Ale potom požiadala, že aj ona chce syna na prázdniny a víkendy. Chcel s matkou tráviť víkendy alebo nie?
Pavol Varga, otec: Nebudem klamať, najprv plakal, že on matku nenávidí, potom si zvykol. Dokonca bol šťastný. Musím uznať, že sa o neho starala.
JUDr. Ján Novotný, ustanovený advokát: Už na svojho klienta nemám viac otázok. Pani predsedníčka a senát. Toto sú slová milujúceho otca, ktorí spravil chybu pod ťarchou neúnosných podmienok. Každý z nás je potencionálnym tyranom. Nikto nevieme koľko unesieme.
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Pojednávanie odročujem na zajtrajší deń o deviatej hodine ráno. Vypočuť si výpoveď neplnoletého Michala Vargu si budete môcť pozrieť na premietači.
Rozprávač: Na druhý deň o 9. hodine predsedníčka senátu otvorila pojednávanie. Technici doniesli premietačku, aby si obžalovaná a žalujúca strana vypočuli výpoveď dieťaťa za prítomnosti advokáta, detského psychológa, ustanoveného obhajcu Judr. Jána Návratila a okresného prokúratora JUDr. Petra Tkáča.
Pavol Varga, otec /sa rozplakal/: Nemôžem uniesť, keď vidím svojho syna takto.

JUDr. Ján Novotný, ustanovený advokát: Musíte sa povzniesť na týmto. Váš syn sa už zotavuje.
Pavol Varga, otec: Ale ma nenávidí!
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Ticho v pojednávacej miestnosti! Toto už Vám viacej nebudem tolerovať!
Rozprávač: Výsluch poškodeného Michala Vargu sa začal:
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Vraj sa veľmi dobré v škole učíš.
Miško Varga, syn: Ďakujem za pochvalu, pani sudkyňa.
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Na akú strednú školu by si chcel ísť?
Miško Varga, syn: Na elektrotechnickú, bavia ma počítače.
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Tak teda pristúpime ku výsluchu. Strany som poučila, je tu prítomný detských psychológ, aj lekár. Podľa zákona začnite pán Okresný prokúrator.
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokúrator: Chlapče ako sa cítiš? Nemáš bolesti?
Miško Varga, syn: Už je to lepšie.
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokúrator: Je ti lepšie vypovedať cez video prenos ako vidieť otca naživo?
Miško Varga, syn: Ja ho nenávidímmm! nechcem ho ani vidieť.
Psychológ: Pokoj sa Miško, otec tu nie je.
JUDr. Peter Tkáč, okresný prokúrator: Nemám už viac otázok. Chlapca už mučiť nebudem. Vidíte ako obžalovaný chlapcovi ublížil na zdraví.
JUDr. Katarína Baránová, predsedkyňa senátu: Pán obhájca, máte otázky?
JUDr. Ján Novotný, ustanovený advokát: Nie nemám. Iba ti poviem chlapče, tvoj otec to veľmi ľutuje.

 

pokračovanie nabudúce

Treba si naozaj dávať pozor čo si želáte, splní sa to. ..

03.03.2022

Tento článok nadviažem na ten, aby vydali Smernicu, aby obyvatelia boli chránení pred agresivitou v priamom prenose zasadanie NR SR, alebo tlačovky. A psychické zastrašovanie TV Noviny Markíza. Keď som začala v roku 2001 študovať na právnickej fakulte v Košiciach, telefonovala som si so spolužiačkou. Mala depresiu, lebo táto škola bola ťažká, aj keď sme iba začínali. [...]

Prečo obnovenie konštitučnej monarchie na čele s Habsburgovcami?

02.03.2022

Je to skôr fiction, než reality. Ale idem zo svojho pohľadu to napísať. Poslední Habsburgovci ako Mária Terézia, Sissie, jej nešťastný frustrovaný syn Rudolf, potom nástupca trónu František Ferdinand, ktorému pre blbý zákon vyradili manželku a deti z línie. Potom kladne sa zapísal aj už teraz bl. Karol Habsburský. A čo sa týka jeho potomkov, tak to nie je isté akí by [...]

EÚ by mala vydať Smernicu, ktorá. . . . .

02.03.2022

Teraz všetko dychá Ukrajinou, Putinom, okay. Celé dva roky to bola korona, Ak nie korona, Putin, tak je to drastické zdražovanie. Zamyslel sa niekto na tým, ako niektoré médiá a politici v NR SR, na tlačovkách zlé vplývajú na ľudí? -Matovič celé dva roky vrieskal po ľuďoch, desil ich, nezmyselné opatrenia na kovid. Neriešenie problémy občanov. Ako zle vplývajú [...]

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Masívny útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 08:14

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.