Založ si blog

Rozhovor s poslankyňou Ritomskou

Tak môj článok, predtým bol na blogu Sme. Článok má cca 5 rokov. Vtedy Marika Ritomská bola poslankyňa.

 

Rozhovor medzi mnou a poslankyňou Ritomskou je o obyčajných veciach, jej záľubách. Nie je o odchode z klubu Olano, teda žiadna politika. Je to o tom, čo má rada, o jej poviedkach. Sú to obyčajné veci, ale nikomu nie sú známe. S pani Ritomskou sa poznám osobne, tak rozhovor je neformálny, týkame si.

Otázka č. 1 – Od roku 2007 si napísala okolo štyridsať krátkych poviedok na tvojom blogu, čo ťa viedlo potom že si začala písať už spoločenské blogy?

Písať poviedky som začala, keď ma vyradili z evidencie nezamestnaných na úrade práce.  Tu som vykonávala právne poradenstvo pre nezamestnaných.

Denne som sa stretávala s ľuďmi, ktorí boli prepustení, ktorí sa z jedného dňa na druhý stali nezamestnaní.

Prichádzali na úrad práce v domnení, že im tu pomôžu nájsť prácu. Zostali veľmi sklamaní, keď zistili, že úrad práce sa stal pre nich len inštitúciou, kde museli a musia nahlasovať, či si už našli prácu.

Smutné, neveselé príbehy ľudí sklamaných, ktorí sa nemali na koho obrátiť o pomoc, som najprv písala do bratislavského Večerníka. Tu mi ponúkli písať príbehy do rubriky Čítanie na víkend.

2. Ktorá tvoja poviedka sa ti najviac páči?

Páčia sa mi všetky poviedky. Každá je o inom hrdinovi. Majú jedno spoločné, ich hrdinami sú jednoduchí ľudia, ktorí žijú medzi nami a stali sa nezamestnaní. Majú svoj šarm, rozdávajú lásku, vedia sa smiať a majú život radi.

 

3.Chcela si byť niekedy spisovateľkou?

Áno , mala som záujem sa ňou stať, preto som aj začala písať príbehy o nezamestnaných. Ale môj sen byť spisovateľkou narušilo obrovské bezprávie, ktoré som zažila na jednom štátnom úrade. Proti tomu som sa začala brániť.

Denne som chodila do práce a nevedela, či do konca pracovnej doby neprídem o prácu. Bol to tvrdý boj.  Dobrý základ som mala v duchovných hodnotách, odkiaľ som čerpala silu. Vzorom sa mi stali moji hrdinovia z úradu práce,

ktorí prežívali rovnaké peklo na pracovisku ako ja. Len to bolo s 8 ročným odstupom. Dodávali mi  silu bojovať a hľadať východisko z tejto nepriaznivej situácie.

4. Čo ťa naštartovalo písať poviedky na tvojom blogu?

Moja dcéra Miriam mi jedného dňa povedala, že môžem písať na blog a naučila na ,ako tam jednotlivé poviedky mám pridávať.

5. Vyhrala tvoja poviedka súťaž amatérskych poviedok?

Poviedky, ktoré som písala na blog , som neposielala do žiadnych súťaží.

6. Chceš niekedy v budúcnosti napísať nejaký román – beletriu?

Zatiaľ som o tom neuvažovala.

7.. Čítaš knižky? ak áno, aké máš rada.

Ak mám čas, rada si prečítam príbehy zo života. Život je to nádherné, čo máme a najlepšie príbehy píše sám život.

8.  Aké filmy máš rada? horory, krimi, romantické, drámy, komédie?

Vždy sa mi páčili príbehy s kriminálnou zápletkou, počas sledovania filmu som uvažovala, kto je páchateľ.

9. Tvoja najobľúbenejšia knižka, film, herec?

Na túto otázku odpoviem asi takto, mám obľúbených viac kníh, filmov či hercov.

10.. Ktorú krajinu by si chcela navštíviť?

Mojím snom je navštíviť viac krajín.

11.. Aké jedlá máš najradšej? resp. kuchyňu? našu? zahraničnú?

Nie som prieberčivá, v jedle nepreberám. Rovnako obdivujem jedlá aj domácej aj zahraničnej kuchyne.

12.. Maľovala si už nejaký obraz?

Nie,  ale v parlamente organizujem  výstavy, napr. amatérskych maliarov, školy úžitkového výtvarníctva, a pod.

13. Aký šport máš najradšej? A robíš nejaký aktívny šport?

Turistiku, bicyklovanie  plávanie.

14..Čo máš radšej, nohavice alebo sukne ?

Obliekam sa sa podľa toho, kam idem. Nie je pre mňa problém nosiť nohavice alebo sukne,

dôležité je , aby som sa v tom dobre cítila

15.. Páčia sa ti viac hory, alebo more?

Aj hory aj more

16. aké farby máš najradšej, oblečenie?

Obľubujem modrú, sivú, tyrkysovú,

17. čo ťa inšpirovalo ku písaniu tvojich poviedok?

Obrovské bezprávie tejto spoločnosti po roku 1989, s ktorým som sa denne stretávala na úrade práce.

18. Akú hudbu počúvaš? klasiku, modernú?

Mám rada aj klasiku aj modernú.

Vďaka ti Marika za rozhovor. Nech ľudia vedia niečo aj o tvojich záujmoch, o obyčajných veciach.

Je smutné, že médiá zaujíma iba to, čo zlé sa kedy a kde stane. O tvoju záslužnú prácu nejavia záujem.

Treba si naozaj dávať pozor čo si želáte, splní sa to. ..

03.03.2022

Tento článok nadviažem na ten, aby vydali Smernicu, aby obyvatelia boli chránení pred agresivitou v priamom prenose zasadanie NR SR, alebo tlačovky. A psychické zastrašovanie TV Noviny Markíza. Keď som začala v roku 2001 študovať na právnickej fakulte v Košiciach, telefonovala som si so spolužiačkou. Mala depresiu, lebo táto škola bola ťažká, aj keď sme iba začínali. [...]

Prečo obnovenie konštitučnej monarchie na čele s Habsburgovcami?

02.03.2022

Je to skôr fiction, než reality. Ale idem zo svojho pohľadu to napísať. Poslední Habsburgovci ako Mária Terézia, Sissie, jej nešťastný frustrovaný syn Rudolf, potom nástupca trónu František Ferdinand, ktorému pre blbý zákon vyradili manželku a deti z línie. Potom kladne sa zapísal aj už teraz bl. Karol Habsburský. A čo sa týka jeho potomkov, tak to nie je isté akí by [...]

EÚ by mala vydať Smernicu, ktorá. . . . .

02.03.2022

Teraz všetko dychá Ukrajinou, Putinom, okay. Celé dva roky to bola korona, Ak nie korona, Putin, tak je to drastické zdražovanie. Zamyslel sa niekto na tým, ako niektoré médiá a politici v NR SR, na tlačovkách zlé vplývajú na ľudí? -Matovič celé dva roky vrieskal po ľuďoch, desil ich, nezmyselné opatrenia na kovid. Neriešenie problémy občanov. Ako zle vplývajú [...]

Jaroslav Haščák

V kauze Gorila opäť obvinili Haščáka a ďalšie osoby

19.03.2024 09:36, aktualizované: 09:45

Ide o trestné činy založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny či korupčné trestné činy.

Kurimany, zrútený most

Nemeckú statičku Sabine H. uznal súd za nevinnú v kauze spadnutého mosta na Spiši

19.03.2024 09:24

Tragédia si v novembri 2011 vyžiadala štyri ľudské obete a ďalších zranených.

Štefan Harabin, ta3

VIDEO: Prezidentský kandidát Štefan Harabin. Rusko nepovažuje za agresora, chce neutralitu Slovenska

19.03.2024 07:00

O post prezidenta Slovenskej republiky vo voľbách v roku 2024 sa uchádza 10 ľudí.

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15, aktualizované: 09:39

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.